سال 1398 سال رونق تولید (مقام معظم رهبری)
صفحه اصلی|تماس با ما|پست الکترونیک|نقشه سایت|رسيدگي به شكايات|پرسشهای متداول|عضویت|ارتباط با مسئولین|English


  چاپ        ارسال به دوست

علی اوسط هاشمی: تنظیم «سند پژوهشی» سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ضروری است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، هم زمان با هفته پژوهش و فناوری در دیدار با کارکنان معاونت پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت، تنظیم « سند پژوهشی » سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را ضروری دانست.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به مناسب هفته پژوهش و فناوری با کارکنان حوزه معاونت پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت، بیست و هفتم آذر ماه سال جاری دیدار و گفت و گو کرد.

 بنا براین گزارش، هاشمی با تبریک هفته پژوهش به همکاران، گفت: خداوند باریتعالی استعداد، قابلیت و صفات خود را در وجود آدمی ودیعه نهاده است که بارزترین آن تعقل به عنوان عامل تدبر و تفکر است.

 وی افزود: توانایی تعقل آدمی در خلاقیت او نمودار است و شایستگی خالق بودن و تعمق در مطالب و پژوهش، قدرت کشف بر پایه درایت و وزن اجتماعی به انسان می بخشد.رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با تأکید بر صیانت از محصول پژوهش بیان کرد: «پژوهش کاربردی»، آثار تحولی دارد و تغییر را به نفع زمان حاصل می‌کند.

وی افزود: امروز هیچ کشوری نمی تواند بدون بازنگری در رخ دادها و اتفاقات، تصمیم درستی برای بهبود و اداره جامعه اتخاذ کند.

پژوهش روندی هوشیارانه و خلاقانه برای بازآفرینی و به روز بودن است

هاشمی به فعلیت رساندن و مشارکت در کاری را که منافع عموم در آن باشد را جریان ساز دانست و تصریح کرد:

امروز از بازنگری واهمه داریم اما باید واقف باشیم که بازنگری حاصل کشف، ارزیابی، نقد و تحلیل و جامعه شناختی، قوی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد همکاران معاونت پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت بازنگری را از حوزه پژوهش شروع کنند تا در سطح کلان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از آن استفاده شود.

وی بیان کرد: تغییر به راحتی صورت نمی‌گیرد چون پشت آن تعصب است و باید به پژوهشی بیندیشیم که از درون خودمان شروع شود.

هاشمی افزود: معاونت پژوهش برای ایجاد تغییر مؤثر باید ایده‌های بدون تعصب ارائه دهد زیرا سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیازمند پشتوانه قوی فکری، علمی و پژوهشی است.

پژوهش ضامن ماندن در مسیر سلامت و رضایت است

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تأکید کرد: اگر اساس پژوهش بازنگری بر پایه تغییر منتج به اثری متفاوت و مؤثر باشد، جریان ساز است و می تواند سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را متحول کند.

 وی معاونت پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت را مغز متفکر سازمان و نیروی محرک آن نامید و بیان کرد: کارکنان این معاونت باید به پژوهشی بیندیشند که بتواند سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را در موضعی سرافرازانه قرار دهد.

 علی اوسط هاشمی، با اشاره به میزان گرایش ضعیف جامعه به مهارت گفت: باید نگاه همه گروه‌های مرجع، جریان ساز و نقش آفرین و پیشتاز، با عشق و اشتیاق به موضوع مهارت شکل بگیرد تا مشارکت معنا یابد.

 وی در ادامه این دیدار، با تأکید بر تدوین نقشه جامع پژوهشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تأکید کرد: تنظیم سند پژوهشی، برای ترسیم و بازنگری چشم‌انداز و استراتژی سازمان ضروری است.رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: از مرجعیت معاونت پژوهش برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان برای همگرایی و هم‌افزایی ظرفیت‌های پژوهشی استان‌ها استفاده شود تا ضمن تمرکز زدایی،  ادارات کل استانی وزن و ارزش پیدا کرده و هر استان بداند چگونه می تواند متناسب با ظرفیت های استانی فعال و تبدیل به مرکزی برای مهارت آموزی در رشته مهارتی خاص و متولی المپیاد مهارتی همان رشته باشد.



١٨:٥٨ - چهارشنبه ٢٧ آذر ١٣٩٨    /    شماره : ٢٣٥٥    /    تعداد نمایش : ٣٩







منو اصلی
عنوان

 

 

 

 

آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 317594 | بازدید امروز : 613 | کل بازدید : 2433098 | بازدیدکنندگان آنلاين : 8 | زمان بازدید : 0/2500