سال 1401 سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین(مقام معظم رهبری)
صفحه اصلی|تماس با ما|پست الکترونیک|نقشه سایت|رسيدگي به شكايات|پرسشهای متداول|عضویت|ارتباط با مسئولین|English


  چاپ        ارسال به دوست

علی اوسط هاشمی:

مربیان در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نقش مرجعیت را دارند/ ضرورت پژوهش محوری در حوزه آموزش های مهارتی

 

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای با تأکید بر مرجعیت مربیان در سازمان و ضرورت پژوهش محوری هم افزایی مرکز تربیت مربی و معاونت پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت را ضروری دانست.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای، 19 آبان ماه با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان و جمعی از مسئولان در مرکز تربیت مربی واقع در استان البرز برگزار شد.

در این مراسم، هاشمی با تأکید بر نقش مهم مهارت در خود باوری و کشف استعداد، گفت: مرکز تربیت مربی، نقش بسیار مهمی در زمینه خلق اثر و تربیت نیروی انسانی ماهر دارد و برنامه های کلان سازمان در حوزه مهارت آموزی باید بر مبنای تعامل معاونت پژوهش و مرکز تربیت مربی تدوین شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با اشاره به تجربیات کشورهای پیشرو در امر مهارت آموزی و ترسیم آینده مشاغل و فرصت ها و تهدید های آن، بیان داشت: ۴۷درصد مشاغل در آینده ای نزدیک، در این کشورها، با پیشرفت تکنولوژی از بین خواهد رفت. این در حالی است که بازار کار ما حداکثر توان جذب ۱۸ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی را دارد.

وی تغییر نگاه در مرکز تربیت مربی را برای به دست آوردن موقعیت در عرصه ملی ضروری دانست و افزود: کشف نیاز های اقتصاد و بازار کار آینده وظیفه ما است و وظیفه داریم نقشه راه امروز و آینده خود را بر اساس نیاز بازار کار احصا کنیم و در این راه پشتیبانی از دو عنصر دانش و مهارت کلید رسیدن به  موفقیت و توسعه است.

در ادامه هاشمی، گفت: هر گاه از مهارت سخن می گوییم، مربیان مرجعیت دارند و ایجاد تغییر وظیفه امروز مرکز تربیت مربی و به ویژه مربیان است. این مرکز باید با آینده نگری و  نگاه ویژه به درون سازمان، کل کشور و جهان، ارائه رهنمود کند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با تأکید بر ایجاد مراکز مشابه مرکز تربیت مربی در کشور، گفت: پرچم این مرکز باید در چند نقطه کشور برافراشته شود و با مرجعیت مرکز تربیت مربی، چندین مرکز تأسیس شود.

بنا براین گزارش، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  بیان کرد: آینده نگری مشاغل و مهارت های مورد نیاز آن وظیفه مهم این مرکز است و برنامه های مهارتی سازمان باید بر مبنای تعامل معاونت پژوهش و مرکز تربیت مربی تدوین شود.

وی در همین رابطه از خرید خدمات پژوهشی به عنوان راهکاری برای عبور از موانعی که درون سیستم قابل حل نیستند، نام برد.

علی اوسط هاشمی، از ظرفیت بالای مهارت آموزی در استان بوشهر و منطقه عسلویه درصنعت گاز برای توسعه آینده کشور سخن گفت و بیان داشت: با بهره گیری از موقعیت جغرافیایی سواحل مکران در حوزه نفت و گاز، مرکز ملی مهارت گاز ایران در عسلویه تأسیس می شود.

بر اساس این گزارش، در این مراسم رضا باجولوند، با دریافت  حکمی از سوی علی اوسط هاشمی، به عنوان رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای معرفی شد. وی پیش از این معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت ستاد بود.

همچنین در مراسم مذکور از خدمات ابوطالب جلالی، رئیس سابق مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای تقدیر شد.


١٦:٤٦ - يکشنبه ١٩ آبان ١٣٩٨    /    شماره : ٢٣١٤    /    تعداد نمایش : ٥٠٦







منو اصلی
عنوان

 

 

 

 

آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 523423 | بازدید امروز : 23 | کل بازدید : 3435913 | بازدیدکنندگان آنلاين : 1 | زمان بازدید : 0/2813